Gemeenteraad Heiloo stemt in met nieuwe bevoegdheden voor werkgeverscommissie
In de raadsvergadering van 24 februari 2020 heeft de gemeenteraad van Heiloo ingestemd met een voorstel om de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren (Wnra) te implementeren voor de griffie. Dit besluit houdt in dat de werkgeversbevoegdheden worden gedelegeerd aan de werkgeverscommissie, en dat de burgemeester volmacht krijgt om arbeidsovereenkomsten te ondertekenen.
Samenvatting van het voorstel
In de raadsvergadering van 24 februari 2020 staat een voorstel op de agenda over de implementatie van de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren (Wnra) voor de griffie van de gemeente Heiloo. De gemeenteraad overweegt om de werkgeversbevoegdheden te delegeren aan de werkgeverscommissie, zodat de voorzitter en plaatsvervangend voorzitter deze bevoegdheden kunnen uitoefenen. Daarnaast wordt overwogen om de burgemeester volmacht te geven om arbeidsovereenkomsten te ondertekenen namens de gemeente. Er zijn ook voorstellen om de Verordening werkgeverscommissie Heiloo en de Instructie voor de griffier aan te passen. Deze wijzigingen zijn nodig om de bevoegdhedenverdeling na de invoering van de Wnra gelijk te houden aan de situatie van voor 1 januari 2020. Het voorstel is voorbereid in samenwerking met HRM en Team Juridische Zaken.